036 - Percepcija
Hrvatske u svijetu – Uloga iseljeništva u brendiranju Hrvatske
Predrag Haramija / Olivera Jurković Majić
(Zagrebačka škola ekonomije i managementa,
Zagreb)
(Abstrakt)
Organizacija FutureBrand već devet godina svake godine mjeri snagu
država kao međunarodnih brendova. Istraživanje za 2012. dalo je zanimljive
rezultate. Istraživano je 118 zemalja.
Prvih 10 po snazi
brenda su (ovim redom): Švicarska, Kanada, Japan, Švedska, Novi Zeland,
Australija, Njemačka, Sjedinjene Američke Države, Finska i Norveška. Hrvatska
je na 41. Mjestu od 118 zemalja svijeta, ali i prva u kategoriji zemalja
Srednje i Istočne Europe.
Među tim zemljama
Češka je na 44. mjestu, Slovenija na 63., Mađarska na 65., Slovačka na 73.,
Bugarska na 79., Bosna i Hercegovina na 82., Albanija na 94., Rumunjska na 100.
i Srbija na 108. mjestu.
Glavni kriteriji
mjerenja snage brenda su svijest (koliko dobro ljudi znaju zemlju), bliskost
(koje kvalitete padaju na pamet kad razmišljamo o zemlji), asocijacije (koliko
se cijeni zemlja), preferiranje (razmatra li se zemlja kao odredište za posjet
ili investiciju), posjet (preporučuju li posjetitelji zemlje posjet drugima).
Svaki od kriterija
sadrži niz odrednica: tako se npr. u slučaju “asocijacije” razmatraju sustav
vrijednosti, kvaliteta života, poslovno okružje, kultura, znamenitosti i
turistička odredišta.
Biti vodeći brend (pa makar i regionalno) golema je prednost na
konkurentnom tržištu. Važno je pitanje znamo li mi tu dobru percepciju u svijetu iskoristiti u
osnaživanju svoje gospodarske konkurentnosti.
Možemo zaključiti
da postoji razlika u tome kako vidimo sami sebe i kako nas percipiraju u svijetu:
npr. velika je razlika između napisa u hrvatskom tisku i rezultata ovog
istraživanja – po napisima nikako ne bismo dobili sliku da je Hrvatska vodeći brend
među zemljama Srednje i Istočne Europe.
Dobra slika
Hrvatske u svijetu uvelike je zasluga i našega iseljeništva. Ono je u velikoj
mjeri izvor informacija o Hrvatskoj.
U svijetu umreženom
internetom dobar se glas veoma brzo širi, a osobna preporuka najviše znači.
Hrvatski Iseljenički
Kongres, Zagreb 23. - 26. Lipnja 2014.
No comments:
Post a Comment