Tuesday 9 December 2008

U sjecanje dra. Franje Tudjmana

Dragi Prijatelji, Hrvati i Hrvatice!

Danas smo se okupili – na Misi i sada ovdje za zajedničkim stolom, da odamo čast doktoru Franju Tudjmanu, prvom predsjedniku Republike Hrvatske.

Mi svi znamo tko je bio dr. Tudjman i sve što je učinio za slobodu Hrvatske. Zato nije potrebno da o tome puno govorimo ovdje i sada. Samo hoću istaknuti da mi dobro znamo i da ne zaboravljamo. Francuzi u Kanadi – Quebec – imaju kao geslo “Je me souviens” “Ja se sjećam”. Mislim da to geslo vrijedi i za nas: Mi se sjećamo, mi dobro pamtimo.

Danas se isto sjećamo onih koji su dali svoj život da Hrvatska bude slobodna. I na bojištima za vrijeme Domovinskog Rata, za vrijeme drugog svijetskog rata i poslije njega.

Isto se sjećamo svih onih koji su bili prisiljeni napustiti Hrvatsku i su se borili da Hrvatska bude slobodna i živili u nadi da bi se vratili u svoju i našu domovinu. Mnogi od njih su sjedili za stolom ovdje s nama.

Za nas, i kako je rekao dr. Franjo Tudjman, hrvatsko iseljeništvo – dijaspora – je živa grana hrvatskoga naroda.

Veoma dobro znamo da ima onih koji misle da bi bilo bolje da se iseljenička grana osuši. Ali ta grana nije se dala osušiti do sada – kroz niz godina Jugoslavije i komunizma i neće se ni sada osušiti.

Siguran sam da mi se svi slažemo s idejom da dok Hrvatska se približava punom članstvu Europske Unije ne bi trebala nikako otpustiti, zanemariti ili zaboraviti svoje iseljeništvo.

Mi u HDZu u Argentini smo uvjereni da Hrvati u Iseljeništvu, imamo pravo i čak i dužnost da se aktivno angažiramo u političkom radu, prvenstveno unutar same dijaspore ali i bilo gdje smo mi Hrvati, i naravno da i u Hrvatskoj.

Naša doba je doba globalizacije, doba Interneta i komunikacije. Zato je danas lakše uspostaviti veze s drugim hrvatima bilo gdje u svijetu, bilo to u Hrvatskoj, u BiH, u New Yorku, Toronto, Sydney i tako dalje. I znamo da mnogi od nas uspostavljamo i razvijamo te veze i komunikacije. To pravimo privatno i unutar raznih udruga, a naravno i unutar HDZa.

Nova uprava HDZa u Argentini kani sljediti taj posao i podupirati svoju prisutnost u Argentini i drugdje. Izmedju Hrvata i u društvu gdje živimo.

Hvala svima da ste došli i na pozornost, i dobar tek svima!


Magister Joza Vrljicak
Studia Croatica, glavni urednik
HDZ Argentina, predsjednik

No comments: